Skip to main content
Skip table of contents

Powercatch FAQ


Hvordan tømmer jeg data på mobilen?

Noen ganger er det behov for å nullstille mobilklienten for data.  Her finner du ut hvordan du går frem

Tømme data på mobilen

Ved å følge instruksjonene i dette dokumentet vil alle data i Powercatch slettes på din mobil. Alle pågående oppgaver må derfor ferdigstilles og synkroniseres inn før du starter.

Hvis du har ordre du ikke er ferdig med, avslutt dem likevel og velg en annen løsningsstatus enn "Ok", samt legg inn en kommentar. Slik sikrer du at alt av data blir overført til Powercatch web.

Etterpå kan oppgaven gjenåpnes av planlegger eller ressursstyrer, og du kan få den ut igjen på mobil for å jobbe videre med den.

Arbeidsordre som du ikke har begynt på, trenger du ikke å gjøre noe med.

Skjermbildene er eksempler. Farger og utseende, samt nøyaktig plassering av innstillinger i menyene, vil variere fra enhet til enhet og mellom OS versjoner.


Innstillinger

Gå til mobilens innstillinger, og finn fram til menypunkt "Programstyring" - på noen mobiler heter det også "Apper", eller "Appstyring":



Tving stopp

Bla ned til du finner Powercatch, og klikk på denne. Klikk først "Tving stopp", og bekreft OK i dialogen


Tøm data

Klikk deretter "Tøm data", og bekreft OK i dialogen.

Åpne deretter Powercatch igjen, logg inn som normalt, og synkroniser for å få lastet ned dine arbeidsordre. Hvis du får et varsel om at en ny versjon er tilgjengelig, bekreft denne og følg installasjonsveiledningen.






Eldre funksjoner

Offline Kart

I tidligere versjoner av Powercatch mobiklient var det mulig å laste ned kart til mobilenheten slik at dette var tilgjengelig også når du befant deg i ett område utenfor dekning.

Denne funksjonaliteten er tatt bort da nyere android støtter ikke offline kart lengre.

JavaScript errors detected

Please note, these errors can depend on your browser setup.

If this problem persists, please contact our support.